Ikon

Gunnar Charles Bothner-By

Probe/Inn

PROBEIT!-20, originally uploaded by gcbb.

Prober er tilbake, jeg har kartlagt og tolket, og skal sette sammen ett lite kapitel om dette i den skriftlige leveringen. For å se noen av bildene som kom ut gå hit . Hva slags resultat kan man egentlig forvente av en slik probe? Det er viktig å vite at utfallet av slike prober er høyst uvisst, og absolutt ikke analyserbart, hvertfall på en rasjonell måte. Bakgrunnen for å sende ut prober for min del var å ha materiale for å bygge personas utifra, og det har jeg fått. Ellers er materialet til inspirasjon, og gir ideer. Blant annet har soverommet, og «ytring» vært gjentakende tema.

Det er enda usikkert å si om probene var suksessfulle, men jeg ser hvertfall en del ting som kan gjøre anderledes neste gang:

  • Preppe subjektene mer på forhånd, oppvarming og innføring.
  • Klarere mer spesifikke oppgaver (jeg gav noen tvetydige/uklare oppgaver med vilje for å se hvordan resultatet ble. Det viste seg å være forvirrende/uinspirerende.)
  • Strengere regler!
  • Oppfølging under perioden for å «tvinge» subjektene inn i oppgaven
  • Klarere ROI for subjektene så de lettere blir dratt videre i utvikling av oppgavene.

Hvorfor blogger jeg dette? Refleksjoner over en av øvelsene i oppgaven/materiale til skriftlig levering.

Arkivert i:oppgave, probe

Legg igjen en kommentar

